Design PMO
Helsinki, Vallila   haku päättyy 21.01.2018

 

Tule kanssamme ravistelemaan vanhoja toimintamalleja ja synnyttämään uusia, asiakkaidemme arkea paremmin tukevia palvelukonsepteja ja -tuotteita monialaisessa, uutta luovassa palveluyrityksessä. OPn Kehittäminen ja Teknologiat -toimintoalueemme on 900 ohjelmisto- ja palvelukehittämisen osaajan voimin eturintamassa viemässä eteenpäin historian suurinta muutosta finanssisektorilla.

 

Jos haluat mukaan uudistamaan, et ainoastaan palvelutarjontaamme, vaan tapaamme toimia ja palvella asiakkaitamme arjessa, OP Design & Software -osastomme on sinulle portti tulevaisuuden palveluidemme maailmaan. Tulet rakentamaan liiketoimintamme ja asiakkaidemme arjen tarpeisiin palveluita yhteisössä, jossa on tahto saada upeita asioita aikaiseksi. Tavoitteenamme on olla alamme ihmisille halutuin työpaikka. Olemme jo onnistuneet rakentamaan meille tiiviin yhdessä tekemisen ja välittämisen kulttuurin. Vaikka iso talo olemmekin, et ole meillä käskyketjujen viimeinen lenkki vaan suoraan uudistumistamme edistävä vaikuttaja.

 

Sinun roolisi

 

Tehtävänäsi on tuoda asiakaslähtöinen ajattelu osaksi useita palvelukokonaisuuksia ja kehityshankkeita sekä erityisesti suunnitella ja ohjata designin tekemistä osana näitä hankkeita.

 

Toimit ketterästi matriisissa brändin ja viestinnän, Kehittäminen ja Teknologiat -organisaation sekä liiketoimintojen välillä ymmärtäen useiden sidosryhmien erilaisia tarpeita. Luot roolissasi lisäarvoa hankkeille hyödyntäen muotoilun työvälineitä sekä menetelmiä.

 

Asiakaskokemus on OPlla tunnistettu ja määritetty yhdeksi tulevaisuuden oleellisista menestystekijöistä. Sen ympärille olemme muodostaneet johtamisen mallin, jossa Design & asiakaskokemus -yksikkö aktiivisesti toimii. Yksikkömme projektipäällikkönä otat kokonaisvaltaisen vastuun asiakaskokemuksen johdon tunnistamien prioriteettihankkeiden toteuttamisesta.

 

Tehtävässä siis suunnittelet ja ohjaat hankkeita, mutta myös johdat ja resursoit moniosaajatiimiä, joka koostuu mm. palvelumuotoilijoista, UX-suunnittelijoista ja asiantuntijayksiköiden osaajista. Vastaat asiakaslähtöisten suunnittelumenetelmien hyödyntämisestä hankkeissa ja ohjaat tiimejä sekä sidosryhmiä kohti yhteistä asiakaskokemuksen visiota. Tehtävääsi kuuluu asiakaslähtöisyyden ja muotoiluajattelun ajaminen osaksi OPn palveluiden, viestinnän, prosessien ja liiketoiminnan kehittämistä.

 

Tule rakentamaan uutta

 

Isoista raameista ja suuresta kehittämisen mittakaavasta huolimatta olemme edistyksellinen, ketterä ja kehitysmyönteinen talo. Olemme jo onnistuneesti tehneet isoja muutoksia organisaatiossamme ja tarjoomassamme mutta tekemistä riittää vielä myös sinulle. Tulet toiminnan keskiöön, missä yhdistyvät asiakkaidemme odotukset, vahva liiketoimintaymmärrys sekä laaja palvelukehitysosaaminen. Meillä on nyt vahvat kortit kädessä, mitä tulee vaikuttamiseen, palveluidemme täydelliseen uudistamiseen ja uusien lähtöjen maaliin saattamiseen. Nämä kortit saat pelattavaksesi.

 

Osastomme on kohta jo yli 200 osaajan tiivis, moniosaajatiimeissä tasa-arvoisina työskentelevä joukko tekijöitä ja kehittäjiä. Olemme tarttuneet isoihin teemoihin ja kokonaisuuksiin, joten sinulla on mahdollisuus tehdä pitkäjänteistä palvelu- ja ohjelmistokehitystä kanssamme. Vaikka tekeminen vaatii uskoa ja pitkää pinnaa, huolehdimme siitä, että välietappisi ovat palkitsevia ja motivoivia. Uskomme, että kanssamme sinulla on kyky suoristaa tekemistämme ja tehdä ihmiset onnelliseksi niin työssään kuin asiakkaanamme.

 

Design & asiakaskokemus -yksikkömme on suuri ja palvelemmekin koko OP Ryhmää kattaen kaikki liiketoiminta-alueet ja kehittämisen organisaatiot. Puolet meistä istuu Oulussa ja puolet Helsingissä, ja vaikka tämä rooli onkin uudenkarhea, et varmasti jää yksin. Pääset rakentamaan tästä roolista omanlaistasi osana uteliasta, innokasta ja energistä tiimiä. Strategisen, taktisen ja operatiivisen designin keinoin luomme yhä parempia edellytyksiä OP Ryhmälle viedä finanssialan transformaatiota eteenpäin.

 

Menestymisen edellytykset

 

Vaikka kyseessä ei olekaan puhtaasti designer-rooli, on sinulla toki ymmärrystä ja osaamista designista. Ehdottomasti sinulla on jo näyttöjä projektien menestyksekkäästä läpiviennistä ja johtamisesta. Fokuksesi on aina asiakkaassa, ja omaat jo kokemusta tuotteiden, tarjooman ja brändien kehittämisestä – nimenomaan asiakaslähtöisesti.

 

Vuorovaikutustaitojesi siivittämänä johdat laajojakin asiakokonaisuuksia osallistaen eri sidosryhmät tekemiseen. Ymmärrät aidosti viestinnän tärkeyden osana projektien edistämistä ja viestitkin sujuvasti niin suomeksi kuin englanniksikin.

 

Meillä vastuu tavoitteiden saavuttamisesta on sinulla itselläsi. Työskentelymme ketterästi vaatii itseohjautuvaa työskentelyotetta ja vastuunkantoa. Vaikka arkemme on työntäyteistä, on se myös hauskaa ja innostavaa. Osaamme nauraa ja tarttua haasteisiin positiivisen kautta – toivottavasti sinäkin. Tarkemmin arkeemme ja projekteihimme pääset tutustumaan www.op-ura.fi.

 

Tuliko mieleesi kysyttävää?

 

Jos haluat tietää lisää tästä tehtävästä tai meillä työskentelystä, Tuomas Manninen kertoo sinulle mielellään lisää puh. 040 541 7498 maanantaina 8.1. klo 13:30 – 15:00 sekä maanantaina 16.1. klo 10:00 – 11:00. Voit myös laittaa kysymyksesi Tuomakselle sähköpostitse tuomas manninen(at)op.fi.

 

Jos taas vakuutimme sinut jo nyt tämän tehtävän ja kulttuurimme sopivuudesta sinulle, voit hakea tehtävään 21.1.2018 mennessä rekryjärjestelmämme kautta kertomalla meille motivaatiostasi ja osaamisestasi. Käymme hakemuksia läpi jo hakuaikana, joten älä suotta odottele viimeiseen hakupäivään. Kaikkiin hakijoihin olemme yhteydessä viimeistään viikko haun päätyttyä.

 

Siirry hakemaan

 

Tässä roolissa pääset työskentelemään Vallilan toimipisteessämme Helsingissä. Olisi hienoa, jos pystyisit aloittamaan työskentelyn kanssamme mahdollisimman pian. Tehtävään valittavalta henkilöltä tarkistetaan luottotiedot ja yritysyhteydet sekä teetetään huumausainetesti ja terveyskysely.

 

OP on Suomen johtava finanssiryhmä ja alan digitaalisen muutoksen suunnannäyttäjä. Olemme asiakkaidemme omistama, finanssialan suurin työnantaja Suomessa. Ryhmässämme työskentelee yli 12 000 alan ammattilaista, ja tuotamme sekä kehitämme pankki-, varallisuudenhoito-, vakuutus- ja terveydenhoitopalveluita yli neljälle miljoonalle asiakkaallemme.

 




muut avoimet työpaikkamme

Helsinki, Vallila
Design PMO

Lue lisää

Helsinki, Vallila
Yksikönpäällikkö, Terveyden- ja hyvinvoinnin palvelu- ja ohjelmistokehittäminen

Lue lisää

Helsinki, Vallila
Ratkaisuarkkitehti | BI, analytiikka ja raportointi

Lue lisää

Helsinki, Vallila
Digivakuuttamisen kehityspäällikkö, tuoteomistaja (product owner)

Lue lisää

Oulu
Ratkaisuarkkitehti, Palvelukanavat

Lue lisää

Helsinki, Oulu
Toimialuearkkitehti, Itsepalvelukanavat

Lue lisää

Helsinki, Vallila
Asiantuntija, tiedonhallinta

Lue lisää

Helsinki, Vallila
Kehityspäällikkö, Henkilöasiakkaiden vakuuttaminen

Lue lisää

Helsinki, Vallila
Projektipäällikkö, Delivery Lead

Lue lisää

Helsinki, Vallila
Service Design Lead

Lue lisää